Tangentbord

Jag skriver detta inlägg med ett vanligt usb-tangentbord till iPaden med hjälp av ”iPad Camera Connection Kit”.
När jag ansluter tangentbordet till plattan får jag ett felmeddelande ”Enhenten kan inte användas Den anslutna USB-enheten stöds inte”. När jag trycker OK, så måste iPaden ändå känna igen tangentbordet för jag får inte upp skärmtangentbordet.
Inlägget som jag skriver ser konstigt ut i ”visuell-läget”, men det fungerar bra att skriva i HTML-läget. Bokstavs- och siffertangenterna fungerar precis som på min PC, medan delete-tangenten fungerar som backspace. 1234567890 abcdefghijklmnopqrs tuvwxyzåäö. Tangentbordet (Deltaco) kan köpas för 60 kr som privatperson och till skolan kostar det 31 kr.

Claes

Kommentera

