Efterarbete…

Vid en närmare titt på vad våra elever skrivit in i sina tabeller och i sina texter efter vistelsen i Lickershamn har vi ägnat veckan som gått till efterarbete.

Vi har arbetat med elevernas beskrivande texter, delat in i stycken sorterat informationen och pratat mycket om hur man kan beskriva en miljö och de intryck vi får genom våra sinnen.

Tabellerna har krävt efterarbete i form av sortering och planering. för att svara på frågan vad vill jag visa med min tabell och vilket diagram vill jag  att det skall utmynna till. Flera av eleverna hade skrivit i tabellen hav: 1st, stenar: 7st osv vilket ger en något missvisande bild av det vi i verkligheten faktiskt ser.

Vad vi har sett är att våra elever behöver arbeta med de program som tillhör basutbudet i en ”vanlig” dator. Surfplattan gör den lätt att bära med sig och apparna vi valt gör att eleverna får hjälp när de skall artbestämma olika djur och växter.

Frågan blir naturligtvis; behöver man en surfplatta i skolan?

Annonser

One thought on “Efterarbete…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s