Samarbete skapar utveckling

Jag vill lyfta fram en kommentar som kom här i bloggen för ett tag sedan:

Vilken fantastisk sida. Vi håller på med samma som ni. Jag undrar om inte vi kan samarbeta lite och lär av varandra?http://www.roslagslinks.wordpress.com

De vill samarbeta med oss! Vilket erbjudande! Det är väldigt intressant och utvecklande att läsa vad och hur andra tänker. Jag skrev ett inlägg på deras blogg att vi var intresserade av att samarbete, genom att ge varandra kommentarer (absolut inget tvång, men möjligheten finns). Nu kan jag ju inte svara för alla, men visst vore det spännande att se och höra hur andra tänker kring surfplattor i undervisningen

 

4 thoughts on “Samarbete skapar utveckling

  1. Woops. Vad vet ni om bambuser. Jag håller på att testa livestreamings möjligheter genom att skapa live nyhetssändningar på engelska i klassrummet. Barnen sitter i ett grupprum och vi andra koppla upp oss på nätet och kolla på deras redovisning. Roligt är det, men vad kan man mer göra?

    Cheers

    Danny.
    http://Www.roslagslinks.wordpress.com

    • Hej. Jag har inte testat Bambuser i klassen, men jag har testat det med min mobil. Din tanke om engelskundervisningen låter ju toppen! Man skulle ju kunna göra samma saker i vilka ämnen som helst – vad sägs om olika frågesporter (istället för att eleverna sitter i sk ”burar” kan de ju sitta i andra rum. Eller varför inte utvidga det till att elever i olika klasser, skolor samarbetar via Bambuser.
      // Marie, Eskelhem skola

      • Precis, man skulle kunna koppla ihop olika skolor till och med. Jag hör av mig om mina behöver redovisa. Dina kan vara publiken:) Och tvärtom:)

Kommentera

